Translate

poniedziałek, 18 czerwca 2012

Truskawkowe lizaki lodowe

Sezon truskawkowy w pełni. Korzystajcie jak najwięcej, póki czas. Koktajle, ciasta, lody, desery, knedle, drożdżówki - jest w czym wybierać.

Już dawno upatrzyłam sobie lody na tej stronie. Wiedziałam, że na pewno je zrobię. Musiałam tylko kupić odpowiednie foremki:


Te można dostać w Ikei. Gdy nie masz foremek, możesz użyć pojemników po jogurtach, danonkach, itp., a w środek włożyć patyczek od lodów. 

Lody są PRZEPYSZNE. Nie spodziewałam się, że wyjdą aż tak dobre. Są wyjątkowo proste w zrobieniu, wystarczy tylko zblendować składniki i nalać do foremek. Nie wymagają użycia maszyny do lodów. Gorąco (pasuje to określenie do lodów?) polecam!



Zrobiłam 6 lodów i jeszcze zostało mi masy na drugie tyle. Nie zmarnowała się - jest doskonała jako koktajl, naprawdę pyszna ;-)

Nie bójcie się podawać dziecku lodów. Trzeba tylko nauczyć je jeść - lizać powoli, nie gryźć, nie łykać kawałków lodów, poczekać aż się rozpuszczą w buzi. Nigdy, przenigdy nie dawaj dziecku niczego gorącego lub ciepłego po. Zrezygnuj też z lodów w upalny dzień, gdy dziecko jest spocone, rozgrzane słońcem. Słowem, niebezpieczna jest zmiana temperatury gorące-zimne, zimne-gorące, wtedy ból gardła murowany. W innych przypadkach pozwól dziecku cieszyć się smakiem lodów ;-). 


Macie jeszcze jakieś wątpliwości? Gorąco? Może lody?

6 komentarzy:

  1. Przynajmniej wiemy co jemy a lody wyglądają smakowicie:)) Muszę też takie zrobić. Kiedyś zmiksowałam zamrożonego banana i truskawki i też wyszły pyszne lody w dodatku bez cukru:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam z czystym sumieniem ;-))).

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak, to musi być dobre :D
    Przymierzam się do zrobienia prawdziwych, porządnych domowych lodów, ale zawsze coś stanie na przeszkodzie ;) Zwykle to coś zwie się lenistwem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób, zrób, to 5 min. roboty więc odpada wymówka z lenistwem ;-). Póki truskawki są!
      Ten przepis jest na lody do foremek, a jeśli chesz zrobić zwykły sorbet musisz użyć maszyny do lodów lub mieszać masę co pół godziny, inaczej skostnieje na kamień.
      Polecam wersję lizakową. Prosta, szybka, nie może się nie udać. To jak? Truskawki obrane?

      Usuń

Będzie mi baaardzo miło przeczytać Twój komentarz. Każde pozostawione słowo daje mi napęd do dalszego działania, więc jeśli byłaś/byłeś u mnie i Ci się spodobało, napisz coś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...